jueves, 8 de julio de 2010

Anti-ídols




Molta gent (sobretot als que l'esport no els mou el cos) estem d'acord em què el fútbol és un espectacle mercantilitzat i excesiu on es poden apreciar els pitjors aspectes de la societat: egocentrisme, xuleria, violència...
A mi aquest equip que ahir va guanyar em sugereix algunes coses que sí poden ser positives per a la societat en que vivim. 
La primera és que la gran majoria de jugadors (va, no conte a Sergio Ramos) són anti-ídols. No porten el monyo fashion ni desfilen per a Versace. No fan declaracions malsonants ni crítiques amb els demés. Podríes creuar-te amb ells al carrefour i no caure. (a mi Mata em va preguntar per un restaurant a València i pareixia un xiquet que s'havia perdut a Port Aventura) 
La segona és que els valors esportius d'aquest equip són els que més necesiten els nanos d'ara i els que jo vull per al meu fill (o "meus fills"). Es a dir humiltat, esforç, companyerisme, sacrifici, constància... És de justícia que lis vaja bé perquè ens fa pensar que aquest és el camí per a l'èxit i no el joc brut, la sort, les trampes, o el confiar tot a la superestrel·la.
I per últim, que TOT ÉS POSIBLE. Inclús que Espanya pase a la final d'un mundial marcant un gol de cap en un corner a Alemania.  

3 comentarios:

  1. Un gol de cap de un DEFENSA, que ademés no feu ninguna declaració,que ademés els va xocar la má a tots el contraris, un per un.

    Anónimo de la Vall dels Alcalans.

    ResponderEliminar
  2. Molt bé, molt bé, però no vas a aconseguir que m´agrade el futbol.

    ResponderEliminar
  3. Ole, ole i ole.
    M'encanta que per fi l'esport rei fomente valors positius, com tú dius.
    A més, m'agrada vore banderes d'Espanya mesclades amb les catalanes, asturianes o valencianes pel carrer i onejant amb alegria, que en certa manera, aquest equip també representa això: la unió en la diversitat (i si no, mireu les imatges del capità del barça abraçant al del reial Madrid).

    (De nou Marta amb problemes amb el perfil)

    ResponderEliminar